دانستنی های مارماریس

مارماریس شهری بندری در جنوب غربی کشور ترکیه است، که به دلیل نزدیکی این شهر به دریا و همچنین وجود دو لنگرگاه اصلی همگی سبب شده اند تا این شهر، مرکزی برای کشتی رانی و غواصی به شمار برود. از آب های مارماریس به راحتی می توانید به جزیره یونانی رودس حرکت سفر کنید همانطور که مشخص است آب های این شهر از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری لازم است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید.

شهر مارماریس از لحاظ جغرافیایی بین سواحل اژه و مدیترانه ای قرار گرفته است. این شهر به‌دلیل واقع شدن میان رشته‌کوه‌های کنار دریا بسیار مشهور است. مساحت شهر مارماریس در ترکیه ۸۷۸ کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۲ انجام شده حدود ۳۴۰۴۷ نفر بوده است. نام «مارماریس» از کلمهٔ «مرمر» گرفته شده‌است. دلیل این نام‌گذاری، وجود سنگ مرمر در منطقهٔ مارماریس است.

تاریخ سکونت در شهر مارماریس به ۶ قرن قبل از میلاد حضرت مسیح بر می گیردد. این شهر در زمره شهرهای پربازدید کشور ترکیه قرار دارد. یکی از دلایلی که این شهر را معروف کرده است سواحل دریای اژه و مدیترانه ای است که در این منطقه قرار دارد، از همین رو همین دریاها سبب شده اند تا جهت مارماریس در طول قرون تحت حاکمیت تمدن های بسیاری قرار بگیرد. در مارماریس هنوز هم می توان آثار تمدنهای کاریا، رودوس و آدا، مصر آشور، ایون، دور، پرس، مقدونیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمود.

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر مارماریس که بندری است، این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. تابستان ها در این شهر هوا گرم و مرطوب بوده و زمستان ها بارانی و سرد است. دمای هوا در سرد ترین حالت خود بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است، از همین رو برای شنا و ورزش های آبی این شهر همواره شرایط هوایی خوبی در اختیار مسافران خود قرار می دهد. برای سفر به این شهر تقریبا تمام فصول سال شرایط خوبی برقرار است اما اوایل بهار تا اواسط تابستان همه چیز ایده آل است.

  • میدان جوان مارماریس |  Marmaris Dancing Fountains

میدان جوان یکی از جاذبه های شهر مارماریس است که با فواره های رقصان و حتی برج ساعتی که دارد مکانی برای برگزاری کنسرت ها و نمایش های روباز می باشد و همچنین مکان مناسبی برای جشن های تعطیلات عمومی است.  فواره های مارماریس در ساعت های مختلف شب نمایش داده می شوند که هر بار این نمایش ۱۵ دقیقه طول می کشد. نمایش فواره ها ترکیب زیبایی از موسیقی، آب و نور هستش از همین جهت توانسته جزء جاذبه های این شهر قرار بگیرد.

  • شهر باستانی کاریان |  Carian rock tombs

این شهر باستانی که مقبره سنگ تراشی شده سلاطین یونانیه، در رودخانه دالیان قرار دارد و در قرن چهارم قبل از میلاد به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی مشهور بوده است. این شهر باستانی دارای دو لنگرگاه بود که یکی روی دریای اژه و دیگری برروی دریای مدیترانه قرار داشته است.

  • قلعه مارماریس |  Marmaris Kalesi

قلعه مارماریس در سال ۱۵۲۲ هنگامیکه سلطان سلیمان عثمانی قصد لشگرکشی به رودز داشت، بازسازی شد تا پایگاه نظامی او باشد. در سال ۱۹۷۹، کار مرمت و بازسازی بر روی آن انجام شد تا به شرایط اولیه اش برگردد. با تلاش های وزارت فرهنگ، این قلعه تبدیل به موزه شد. همان زمانی که این قلعه در بازار ساخته شد، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، ساخته شد.

  • رودخانه دالیان |  Dalyan Rive

دالیان از جمله جاذبه های زیبا و تاریخی شهر مارماریس است که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است.این منطقه به معروف به منطقه لاک پشتی است و مقبره های سنگی الهام بخش و حمام گل طبیعی دالیان به عنوان یکی از کمیاب ترین گوشه های جهان می درخشد در خم رودخانه در بالای بندر، شهر تاریخی کانوس مقبره های تاریخی روی صخره های بالای کوه حک شدن که به وسیله قایق می شود به آنها دسترسی پیدا کرد. مقبره های سنگی متعلق به پادشاه لیکیاست و تاریخش به سال ۴۰۰ قبل از میلاد می رسد.

  • پارک آبی آتلانتیس مارماریس |  Marmaris Atlantis Waterpark

پارک آبی آتلانتیس در مارماریس، بزرگترین پارک آبی در این شهره که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده است. پارک آبی آتلانتیس برای تمام گروه های سنی تفریحات متفاوتی مثل سرسره های آبی، استخر کودکان، استخرموج دار، زمین کوچک گلف، بولینگ، رستوران، بار و … رو پیشنهاد میدهد، که یکی از بهترین تفریحات ترکیه به شمار میرود. این پارک آبی با داشتن ساحل اختصاصی و تختهای آفتاب گیر همراه با چتر به صورت رایگان، مکان مناسبی برای گذراندن یک روز سرشار از خوشی و از بهترین جاذبه های تفریحی مارماریس است.

kimlik

او فارغ التحصیل دانشگاه امیر کبیر در تهران هست و در آنجا در رشته ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق تحصیل کرده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنلاین در ارتباط باشیم