مسجد ایاصوفیه استانبول همجواری شگفت‌انگیز اسلام و مسیحیت

استانبول بزرگ‌ترین شهر جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. جاذبه‌ های گردشگری فراوان استانبول آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه تبدیل کرده است. که همین امر امکانات و امنیت فراوانی را برای گردشگران مهیا کرده است. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌ها برای مسلمانان و حتی غیر مسلمانان بدون شک مساجد تاریخی استانبول است که هر یک باورها و معماری‌های تاریخی در ادوار گذشته را به نمایش می‌گذارد. مسجد ایاصوفیه نیز یکی از این مساجد تاریخی در استانبول است که بسیاری از گردشگران آن را نماد کشور ترکیه می‌دانند که از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود.

 

مسجد ایاصوفیه که با نام‌های هاگیا صوفیا و حاجیا صوفیا نیز شناخته می‌شود یکی از پربازدیدترین دیدنی‌های استانبول و جهان از منظر هنر و تاریخ است. ایاصوفیه درحقیقت به معنای حکمت خدا است. جالب است بدانید که در قرن ششم این بنای تاریخی را به عنوان هشتمین شگفتی جهان معرفی کرده‌اند.

مسجد ایاصوفیه با بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال قدمت به عنوان یکی از تاریخی‌ترین بناهای موجود در استانبول شناخته می‌شود که زلزله‌ها، جنگ‌ها و تاریخ بسیاری را به خود دیده است. این بنای تاریخی که پیوندی میان مسیحیت و اسلام به شمار می‌رود، نه تنها به خاطر قدمت بلکه به خاطر معماری منحصربه‌فردش در ترکیه و حتی جهان شهرت دارد و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

kimlik

او فارغ التحصیل دانشگاه امیر کبیر در تهران هست و در آنجا در رشته ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق تحصیل کرده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنلاین در ارتباط باشیم