کاپالی چارشی بازار بزرگ و سنتی استانبول

بدون شک دیر یا زود مقصد شما به استانبول خواهد افتاد! استانبول هم که یکی از مناسب ترین بازارهای دنیا را برای خرید کردن در اختیار دارد پس چرا با آن آشنا نشوید؟! بازار کاپالی چارشی استانبول در واقع منطقه ای است که از بازار بزرگ استانبول شروع می شود و تا بازار معروف ادویه ی استانبول امتداد یافته است. این بازار سابقه ای تاریخی در خرید و فروش انواع و اقسام اقلام مصرفی از گذشته های دور تا به حال بوده است.

بازار کاپالی چارشی استانبول که به آن بازار بزرگ هم می گویند، یکی از جذاب ترین مکان هایی است که در استانبول وجود دارد! می پرسید چرا؟! زیرا در این مکان هم می توان خرید کرد و هم ساعت ها گشت و گزار کرد و با استانبول واقعی آشنا شد. بازار کاپالی چارشی را که اکثریت آن را به عنوان بازار بزرگ استانبول می شناسند، از ۶۵ خیابان تشکیل شده است. این بازار پر است از مغازه های مختلف، رستوران ها و کافه های سنتی و مدرن و همچنین مساجد. البته نباید از دست فروش ها و یا به اصطلاح خودمان بساطی های این بازار گذشت زیرا بدون احتساب آن ها، این بازار کمِ کم دارای بیش از ۴ هزار مغازه است!

بازار کاپالی چارشی استانبول تنها یک بازار خرید و فروش اجناس نیست بلکه برای خود به نوعی تاریخ زنده ی استانبول است. البته این منحصر به فردی دیگر تنها محدود به استانبول نمی شود بلکه، بازار بزرگ استانبول را می توانیم بزرگ ترین بازار دنیا بنامیم که هم سقف آن پوشیده است و هم انواع و اقسام مغازه های مختلف در زیر سقف آن گرد هم آمده اند. اما بگذارید تا همین اول کاری فوت کوزه گری خرید و گردش در کاپالی چارشی را به شما یاد بدهیم! اگر از ما می شنوید، باید بگوییم که سمج ترین و مسرترین فروشندگان دنیا در این بازار گرد هم جمع آمده اند تا شما حتی اگر هم قصد خرید نداشتید، چنان شما را وسوسه کنند که گویی اصلا برای خرید همان وسیله به این بازار قدم گذاشته اید. در این زمینه پیشنهاد می کنیم که در هنگام حضور در این بازار یکی از سفت ترین انسان هایی باشید که در این چند قرن به این بازار رفته اند و گاردتان را در برابر آن ها اگر وسیله ای را نمی خواهید، کاملا حفظ کنید.

 

kimlik

او فارغ التحصیل دانشگاه امیر کبیر در تهران هست و در آنجا در رشته ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق تحصیل کرده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنلاین در ارتباط باشیم